• Missie & Visie
  • Ons Team
  • Stichting QliQ
  • Een dag op Talentrijk
  • Rots en Water
  • Schooltijden
  • Kindcentrumgids
  • Vakantie & Vrij
  • Protocollen
  • Oudervereniging
  • Medezeggenschapsraad
  • Rondleiding
  • Aanmelden
  • Stage

Tekst gaat door onder de afbeelding.

Rots en water

< Terug naar vorige pagina

Volgende pagina >

Basisvaardigheden op orde

Rekenen

Doel eind schooljaar 2026-2027

Het rekenonderwijs op Talentrijk sluit aan bij de ondersteuningsbehoefte van de kinderen. Daarbij

blijven we hoge verwachtingen en ambitieuze doelen nastreven. Alle afspraken staan beschreven in

het rekenbeleidsplan waarin deze geborgd worden.

Schooljaar 2023-2024:

  • We formuleren onze visie op rekenen waarbij we beschrijven wat een goede rekenles is. Ook doen we uitspraken over automatiseren, papier vs. digitaal, de inzet van Met Sprongen Vooruit en het Bareka-rekenmuurtje. Dit wordt geborgd in het rekenbeleidsplan.

Schooljaar 2024-2025:

  • Verdieping van de weektaak: welke doelen, materiaal, spellen voor de keuzekast
  • Structurele inzet van Met Sprongen Vooruit in alle leerjaren door opgeleide eigen professionals

Schooljaar 2025-2026:

  • Evalueren van de periodeplannen voor rekenen.
  • Afspraken rondom het aanbod en de manier van werken in leerjaar 3 zijn expliciet vastgelegd.

Schooljaar 2026-2027:

  • Het rekenbeleidsplan is up-to-date en beschrijft hoe het rekenonderwijs op Talentrijk vormgegeven wordt.

 

Taal/lezen

Doel eind schooljaar 2026-2027

Binnen het gehele kindcentrum werken we thematisch aan taal, technisch en begrijpend lezen, leesmotivatie, spelling en creatief schrijven. De afspraken die we maken en leerlijnen die we hiervoor inzetten zijn beschreven in het taalbeleidsplan. Ook wereldoriëntatie heeft een plek binnen de diverse thema’s.

Schooljaar 2023-2024:

  • Verdiepingsslag rondom Close Reading o.b.v. Vol van Leren
  • Het spellingsonderwijs wordt kritisch bekeken en op basis van onderzoek maken we afspraken over wat een goede spellingsles op Talentrijk is.
  • De inzet van DLS wordt nog meer geïntegreerd bij VLL in leerjaar 3 en kinderen in leerjaar 2 gaan ook al met DLS aan de slag.

Schooljaar 2024-2025:

  • Onderzoek naar goed schrijfonderwijs binnen Talentrijk en hier afspraken over maken
  • Onderzoek naar de manier waarop we wereldoriëntatie vorm willen/kunnen geven binnen de thema’s.

Schooljaar 2025-2026:

  • Integreren van schrijfonderwijs met spelling.
  • Keuzes maken in de manier waarop wereldoriëntatie wordt vormgegeven binnen Talentrijk en hier afspraken over maken.

Schooljaar 2026-2027:

  • We werken met schoolbrede thema’s waarin alle talige vakken en wereldoriëntatie zijn geïntegreerd.

 

Sociaal-emotionele ontwikkeling

Doel eind schooljaar 2026-2027

Talentrijk is een Rots en Water school

Schooljaar 2023-2024:

  • We verzorgen een schoolbreed, planmatig aanbod vanuit Rots en Water voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen.
  • Introductie training Rots en Water voor het gehele team
  • Leerkrachten die interesse hebben volgen de 3daagse basistraining tot Rots en Water trainer
  • Collega’s die de basistraining al gevolgd hebben, kunnen zich aanmelden voor een specialistentraining

Schooljaar 2024-2025:

  • Leerkrachten die interesse hebben volgen de 3daagse basistraining tot Rots en Water trainer (minimaal 2 trainers per LeerRijk)
  • Collega’s die de basistraining al gevolgd hebben, kunnen zich aanmelden voor een specialistentraining
  • Afspraken rondom Rots en Water zijn beschreven in een plan en worden geborgd door de collega die de coördinatie hiervan heeft

Schooljaar 2025-2026:

  • Leerkrachten die interesse hebben volgen de 3daagse basistraining tot Rots en Water trainer (minimaal 3 trainers per LeerRijk)
  • Collega’s die de basistraining al gevolgd hebben, kunnen zich aanmelden voor een specialistentraining

Schooljaar 2026-2027:

  • Alle leerkrachten hebben de 3daagse basistraining tot Rots en Water trainer gevolgd.
  • Collega’s die de basistraining al gevolgd hebben, kunnen zich aanmelden voor een specialistentraining

 

Digitale geletterdheid

Doel eind schooljaar 2026-2027

Iedereen weet én is zich bewust van wat digitale geletterdheid inhoud en het is geïntegreerd in

voorbereiding en uitvoering van het onderwijs.

Schooljaar 2023-2024:

  • We ontwikkelen een visie op digitale geletterdheid conform de Daltonpijlers
  • Teamcoaching over digitale geletterdheid o.b.v. Cloudwise

Schooljaar 2024-2025:

  • Concretiseren van de visie in een digitale leerlijn.
  • Coachen op integreren van digitale geletterdheid door Icoach

Schooljaar 2025-2026:

  • Digitale leerlijn volgen en waar nodig finetunen
  • Monitoren hoe digitale geletterdheid aan bod komt in de verschillende LeerRijken door Icoach

Schooljaar 2026-2027:

  • Visie op digitale geletterdheid herijken en digitale leerlijn evt. aanpassen
  • Inventariseren waar behoefte voor coaching ligt voor de komende 4 jaar

 

Wereldburgerschap

Doel eind schooljaar 2026-2027

Alle bouwstenen zoals beschreven in ‘beleid wereldburgerschap’ worden aangeboden en versterkt

Schooljaar 2023-2024:

  • We werken met de persoonlijke leerdoelen in MijnRapportfolio om zo te werken aan ‘eigenaarschap’. Aan het eind van het jaar hebben we hier afspraken over geformuleerd.
  • De thema’s waarmee we werken binnen het hele kindcentrum worden uitgebreid met lessen wereldoriëntatie

Schooljaar 2024-2025:

  • Het werken met persoonlijke leerdoelen binnen MijnRapportfolio is geborgd.
  • Minimaal 2 bouwstenen uit ‘Beleid Wereldburgerschap’ worden onderzocht en versterkt

Schooljaar 2025-2026:

  • Deelcertificaat ‘relaties en sexualiteit’ bij Mijn Gezonde School wordt behaald
  • Minimaal 2 bouwstenen uit ‘Beleid Wereldburgerschap’ worden onderzocht en versterkt

Schooljaar 2026-2027:

  • Minimaal 2 bouwstenen uit ‘Beleid Wereldburgerschap’ worden onderzocht en versterkt
  • Waar nodig wordt het ‘Beleid Wereldburgerschap’ herschreven zodat het weer up-to-date is

Wij zijn


Missie en Visie

Ons Team

Stichting QliQ

Praktische info


Schooltijden

Schoolgids

Vakantie & Vrij

Talentpost

Verlofaanvraag

Oudervereniging

Medezeggenschapsraad

Kennismaken


Rondleiding

Aanmelden

Social media


 

 

Zoeken


Om te kunnen zoeken moet eerst Google Search worden geactiveerd. 

Kindcentrum Talentrijk


Theo Driessenhof 35 
5709 BA Helmond

0492 512 223
infotalentrijk@qliqprimair.nl

 

Neem contact op


Locatie


Wij zijn onderdeel van QLIQ primair onderwijs

 

QLIQ

Copyright 2025 - Dalton kindcentrum Talentrijk
Inloggen