• Missie & Visie
  • Ons Team
  • Stichting QliQ
  • Een dag op Talentrijk
  • Rots en Water
  • Schooltijden
  • Kindcentrumgids
  • Vakantie & Vrij
  • Protocollen
  • Oudervereniging
  • Medezeggenschapsraad
  • Rondleiding
  • Aanmelden
  • Stage

Tekst gaat door onder de afbeelding.

Hogeschool de Kempel

< Terug naar vorige pagina

Volgende pagina >

Dalton

Doel eind schooljaar 2026-2027

We zijn een Daltonkindcentrum waarbij iedereen gecertificeerd is en dezelfde (Dalton)taal met elkaar

spreekt. Een kindcentrum waarin kinderen inbreng in en zeggenschap over de eigen ontwikkeling

hebben. Dit gebeurd a.d.h.v. de weektaak/periodeplan waarin duidelijk staat welke doelen er bereikt

gaan worden, gekoppeld aan de thema’s waar mee gewerkt wordt.

Schooljaar 2023-2024:

  • PLG ‘de taak’ wordt opgestart met als doel: een weektaak ontwikkelen waarbij eigenaarschap van de kinderen centraal staat in een doorgaande lijn van LeerRijk 2 t/m 4
  • Voorbereiding Daltonvisitatie

Schooljaar 2024-2025:

  • Uitvoeren van een nieuwe weektaak i.c.m. executieve functies en keuzevrijheid/keuzewerk
  • Daltonopleiding nieuwe collega’s
  • Voorjaar 2025: visitatie van Nederlandse Dalton Vereniging

Schooljaar 2025-2026:

  • Mogelijkheden van de periodeplannen onderzoeken
  • Daltonopleiding nieuwe collega’s
  • Verbeterplan n.a.v. visitatie opstlelen

Schooljaar 2026-2027:

  • Er is een periodeplan ontwikkeld met daarin duidelijke doelen per vakgebied, gekoppeld aan de thema’s waarmee gewerkt wordt.
  • Verbeterplan n.a.v. visitatie uitvoeren.

 

Basisvaardigheden op orde

Didactische ontwikkeling

We volgen zowel de sociaal-emotionele als de didactische ontwikkeling van onze kinderen m.b.v. Leerling in Beeld. We kunnen deze resultaten analyseren en duiden volgens een vaste systematiek.

Schooljaar 2023-2024:

  • Middels het leerlingvolgsysteem van het Digikeuzebord (leerjaar 0-1-2) en de sociaal-emotionele vragenlijsten van Leerling in Beeld worden kinderen gevolgd op het gebied van hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Dit schooljaar gaan we hiermee van start.
  • Niet-methodegebonden toetsen worden allemaal afgenomen met Leerling in Beeld.
  • Het toetsbeleid wordt herschreven.

Schooljaar 2024-2025:

  • Afspraken rondom het volgen van kinderen in hun sociaal-emotionele ontwikkeling zijn beschreven in het toetsbeleid.
  • De cyclische analyse van toetsen (kind-, groep-, schoolniveau) is helder en bij iedereen binnen het kindcentrum bekend.

Schooljaar 2025-2026:

  • Alle bestaande protocollen/beleidsstukken t.a.v. resultaten worden samen weggezet in één plan.

Schooljaar 2026-2027:

  • Er is een eenduidige werkwijze in het analyseren van de resultaten en deze is weggezet in het toetsbeleid.

 

Wij zijn


Missie en Visie

Ons Team

Stichting QliQ

Praktische info


Schooltijden

Schoolgids

Vakantie & Vrij

Talentpost

Verlofaanvraag

Oudervereniging

Medezeggenschapsraad

Kennismaken


Rondleiding

Aanmelden

Social media


 

 

Zoeken


Om te kunnen zoeken moet eerst Google Search worden geactiveerd. 

Kindcentrum Talentrijk


Theo Driessenhof 35 
5709 BA Helmond

0492 512 223
infotalentrijk@qliqprimair.nl

 

Neem contact op


Locatie


Wij zijn onderdeel van QLIQ primair onderwijs

 

QLIQ

Copyright 2025 - Dalton kindcentrum Talentrijk
Inloggen